Nová verze SMĚNÁRNY PRO ČR

Vážení zákazníci, připravili jsme pro Vás novou verzi programu SMĚNÁRNA PRO ČR .

 

Od 1. 4. 2019 nabývá účinnosti novela zákona o směnárenské činnosti. Jedná se o zákon č. 5/2019 Sb. kterým se mění zákon č. 277/2013 Sb.

 

Plátci zákaznické podpory mají upgrade ke stažení zdarma na adrese: http://www.agnis.cz/podpora/i/66-upgrade , neplátci zákaznické podpory si mohou upgrade zakoupit (upgrade můžete objednávat emailem na : Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., v objednávce prosím uveďte na sebe kontakt nebo objednávejte telefonicky na čísle 584 409 354 ) . Pokud máte zájem o provedení upgrade našim technikem, upgrade s Vámi naplánujeme na telefonním čísle 584 409354 a to každý pracovní den od 8 -16 –ti hodin..

 

Hlavní novinky jsou:

1)      Za provedení směnárenského obchodu nelze účtovat poplatek.

2)      Na dokladu o provedení směnárenského odpočtu musí být nově informace o právech zákazníka:

a.       informace o právu odstoupit od smlouvy,

b.      informace o právu podat stížnost,

c.       informace podat návrh k mimosoudnímu řešení sporu

3)      Předsmluvní informace není nutné vydávat u směn v hodnodě do 1000 Eur.

4)      Právo na odstoupení od smlouvy.

Zákazník má právo odstoupit od smlouvy o směnárenském obchodu do 3 hodin od provedení směnárenského obchodu, a to v provozovně, ve které směn.obchod provedl.

U transakcí nad 1000 EUR lze právo uplatnit do částky 1000 EUR.

V souvislosti s právem na odstoupení od smlouvy musí být na dokladu uvedena otevírací doba pobočky.

Do systému Agnis byly potřebné úpravy zapracovány a jsou k dispozici v upgrade od 11. 3. 2019. Aby vaše programy i po 1. dubnu splňovaly všechny náležitosti je potřeba udělat následující kroky:

-         Udělat upgrade systému Agnis

-         Provést nastavení programu:

o   Zrušit poplatek, pokud máte nastaven

o   Zadat otevírací dobu směnárny

            o   Zkontrolovat a případně doplnit nastavení tisku dokladu o směně

Postup nastavení parametrů a použití nových funkcí v programu je popsáno v modulu Směnárna nebo Recepce v nabídce “Servis / Informace o změnách / Směnárna 2019”

Naposledy změněno pondělí, 11 březen 2019 19:03

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.