Věrnostní systém

Identifikace zákazníka

  • pomocí identifikačního klíče (magnetická karta, čip, karta s čárovým kódem). Identifikační klíče se načítají pomocí čtečky připojené k počítači.
  • výběr zákazníka ze seznamu. Není potřeba čtečka.

Obě varianty lze kombinovat: je možno povolit výběr ze seznamu i při používání identifikačních klíčů. Obsluha potom buď načte identifikační klíč hosta, nebo jej vybere ze seznamu.

Použití zákaznického systému

V dalším textu bude pro jednoduchost místo identifikace zákazníka používána karta, která je nejčastěji používaná pro identifikaci zákazníků.

Slevy

Varianta 1:

Ke kartě je přiřazena slevová hladina, u které je určeno procento slevy. Při markování na pokladně se potom při předložení karty a jejím načtení na účet, vloží na účet odpovídající procentuální sleva.

Procentuální sleva vložená na účet se průběžně přepočítává, dokud není účet uzavřen, kartu lze tedy načíst na účet kdykoli.

U konkrétních pokladních položek lze omezit výši slevy, případně slevu úplně zakázat.

Varianta 2:

Ke kartě je přiřazen ceník. Při markování na pokladně se potom při předložení karty a jejím načtení na účet, nastaví k účtu ceník a položky jsou markovány v tomto ceníku.

Kredity

Ke kartě je přiřazen „kreditní účet“, na který se vloží peníze a potom lze platit z tohoto kreditu způsobem platby „klubová karta“.

K jednomu kreditnímu účtu lze přiřadit více karet.

Ke kreditnímu účtu lze zadat kolik lze čerpat do mínusu.

Lze nastavit délku platnosti kreditů (počet měsíců). Pokud během této doby není na kredit vložena žádná částka, kredit se vynuluje. Délka platnosti se nastavuje pro všechny kredity společně, nelze nastavit na jednotlivý kredit.

Bonusy

Ke kartě se přiřadí bonusový účet, na který se napočítávají body. Body se napočítávají automaticky při vyúčtování účtu. K účtu musí být načtena zákaznická karta.

Lze nastavit za kolik Kč je jeden bod.

Lze nastavit z jaké ceny se mají body počítat: z ceny jak je na účtence, nebo z ceny dle hlavního ceníku.

Lze nastavit, že určitý druh platby se do bonusu nebude započítávat.

Body z bonusového účtu lze využít pro poskytnutí "odměny". Odměna může mít následující varianty:

  • při dosažení zadaného počtu bodů se nabídne uplatnění slevy. Sleva má podobu pokladní položky, může to tedy být procentuální sleva, sleva Kč nebo konkrétní pokladní položka.
  • při dosažení zadaného počtu bodů se přiřadí ke kartě zadaná slevová hladina (viz. Slevy).
  • po každém vyúčtování se na kreditní účet (viz. Kredit) přičte částka odpovídající připsanému počtu bodů.

Předplatné

Ke kartě se přiřadí až 5 položek-služeb (např. vstup do sauny apod.), na kase je potom možno kartu jednak „nabít“. tzn. zaplatit určitý počet dané položky-služby a jednak „čerpat“ předplacenou službu, kdy se služba odečítá. V podstatě je to obdoba kreditů, ale na kartě se neevidují Kč, ale počet nějaké položky-služby.

X.tá položka zdarma

Ke kartě se přiřadí až 5 skupin pokladních položek. Ke každé skupině se zadá kolikátá položka má být zdarma. Program potom v příslušných skupinách eviduje počet položek a když zákazník dosáhne zadaného počtu položek, vloží se mu na účet sleva ve výši položky, kterou má mít zdarma.

Naposledy změněno pátek, 28 listopad 2014 14:34

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.